Într-un moment de sinceră meditaţie,  mi-am dat seama ce mă urneşte  pe mine în viaţă când mă apuc de ceva. Am  avut revelaţia că am nevoie de modele, pe care să le urmez, pe care să le imit, pe care să le admir, la al căror statut să aspir, cu care să mă identific.

În timpul discuţiei pe care am avut-o cu Marco Kind, directorul de marketing al Vodafone România,   am avut fix această senzaţie, că am în faţa  mea un om cu o voinţă de fier, extrem de disciplinat şi cu un mod de a naviga  prin această viaţă care mi se potriveşte şi pe care doresc şi eu  să-l stăpânesc.

33396_407208089145_601074145_4205579_4137381_n

Interviul pe care Marco Kind l-a acordat pentru Biciclistul.ro a fost, evident, nu din postura de director de marketing, ci din aceea de biciclist pasionat, cu rezultate notabile, din postura unui sportiv.

Marco Kind este  olandez, iar prima întrebare pe care i-am pus-o a fost despre  diferenţele dintre infrastructura pentru ciclişti  din  Olanda şi infrastructura (care?) din România. A fost o întrebare previzibilă, dar nu inutilă, zic eu.

A râs cu poftă şi  mi-a spus că în Olanda sunt 20 de milioane de biciclete şi 16 milioane de locuitori.

“Când te plimbi prin Amsterdam vezi mai multe biciclete în jurul tău – fizic vorbind – , decât oameni sau maşini”, spune Marco.

[singlepic id=1369 w=320 h=240 float=none]

Ştiam ce înseamnă Olanda în materie de infrastructură – am văzut multe pagini de Internet dedicate acestui subiect,  multe  filme pe YouTube –, dar e altceva când  o auzi din gura unui olandez.

“În Olanda nu există  drum public care să nu aibă lângă el şi unul pentru biciclete – nu e o linie galbenă pe astfalt, ci efectiv, un drum  separat pentru biciclişti”, mi-a spus Marco.

A fost politicos, cred, şi ne-a găsit şi o scuză: suntem o ţară în dezvoltare. Poate că nu ştie 🙂 că în dezvoltare eram şi acum 20 de an.

L-am rugat să noteze infrastructura românească pentru ciclişti pe o scară de la 1 la 10. “Sub 5, desigur”, mi-a spus.

Nici nu mă aşteptam la altceva, dar aveam nevoia s-o aflu de la un om care s-a născut printre biciclete şi care la el acasă merge mii de kilometri pe bicicletă, nu din nevoia de a se relaxa sau de a face sport, ci pentru că bicicleta este  pentru cel forma  ideală de transport.

Marco ne-a mai găsit o scuză, raţională zic eu: clima. În Olanda, bicicleta poate fi folosită tot timpul anului, pentru că temperatura este ideală: între 20  şi 25 de grade în iulie şi august şi între 0 şi 10 grade în decembrie  şi ianuarie.

“În  Olanda, cu excepţia celor şase zile de iarnă :), biciclitul este o activitate neîntreruptă”, spune zâmbind Marco.

Cu bicicleta  prin Bucureşti

Marco foloseşte bicicleta  în Bucureşti pentru transport, primăvara şi vara, de două ori pe săptămână, când vine la job pe două  roţi.

„O parchez  jos (n.r. parcarea de biciclete de  la Aviatorilor, clădirea Vodafone), fac un duş şi mă îmbrac în costumul pe care-l ţin la birou”, zice el.

De ce-i place România

[singlepic id=1267 w=320 h=240 float=none]

Aveţi un paradis aici pentru mountain  biking. Aveţi tot ce vă trebuie: dealuri, munţi, drumuri de ţară excelente. Cred că aveţi una dintre cele mai bune infrastructuri din Europa”, spune Marco.

Să nu înţelegem greşti, când spune infrastructură, Marco  Kind se gândeşte la  drumurile pentru bicicletă, drumuri offroad, care nu necesită o atenţie specială din partea autorităţilor. Drumurile sălbatice, astea sunt.

“Îmi place că într-o oră şi jumătate ajung  cu maşina la  Sinaia, de unde îmi iau bicicleta şi mă duc în Bucegi, Bran, Moeciu, Craiu.  E un paradis acolo”, afirmă cu încântare Marco.

Prima Evadare

[singlepic id=1263 w=320 h=240 float=none]

Pentru cine nu ştie, Prima Evadare este cel mai mare concurs de mountain bike din România. Are o distanţă de 55 de km, dar nu asta îl face faimos, ci popularitatea în rândul cicliştilor  amatori.

Anul trecut au luat startul peste 1.400 de ciclişti, dintre care 800 au şi terminat cursa. Marco Kind a ieşit pe locul 5 la categoria sa.

“Anul acesta am ambiţii mari. Vreau să urc pe podium”, spune hotărât oficialul Vodafone.

Vrea să participe şi la alte concursuri, în Banat, Mediaş, Cluj, Sibiu.

Maratonistul Kind

[singlepic id=1370 w=320 h=240 float=none]

L-am întrebat  dacă a participat şi în ţara lui la competiţii. A participat, mai ales la maratoane lungi, de cel puţin şapte ore.

“Asta-i specialitatea mea”, mi-a spus, zâmbind cu subînţeles.

Împreună cu soţia sa, Marco Kind a traversat Alpii pe bicicletă, într-o călătorie de neuitat, care a durat şapte  zile.

Am rămas mut. Uimirea mi-a sporit şi mai mult  când am aflat că soţia lui Marco, Jeanien Kind-Eertink, a fost ciclistă profesionistă şi  a câştigat cu regularitate curse.

“A terminat în top 10 cupa mondială de MTB  din Italia, acum trei ani”, mi-a spus Marco despre soţia sa.

Prima Evadare 2010 a însemnat pentru soţia lui Marco locul 2.

Revenind  la Marco, mi-a spus  de câteva dintre cursele la care a participat în Olanda: Amstel Gold  Race, un traseu de peste 250 de km, pe l-a parcurs în peste nouă ore.

“Este o cursă extrem de obositoare, pentru că ai parte numai de suişuri şi coborâşuri, fără nicio porţiune plată. Trebuie să urci  24 de dealuri”, şi-a amintit Marco.

Alte  traseee pe care le-a mai făcut sunt  Bastogne-Liege sau Tour de Flandre, ambele în Belgia, cu trasee de peste 220 de km.

Cum se menţine în formă

[singlepic id=1368 w=320 h=240 float=none]

Da, locul cinci la Prima Evadare 2010 nu-i tocmai un rezultat rău :). “Cum te păstrezi  în  formă?”, l-am întrebat plin de curiozitate.

„Sunt disciplinat, mai ales pentru faptul că nu pot dedica prea mult timp acestui hobby, având un job atât de solicitant (n.r. director de marketing la Vodafone România)”, spune  Marco.

Programul de antrenament al lui Marco, în afara sezonului, este următorul:

  • Luni seara pedalează două ore pe bicicleta statică;
  • Marţi seara face două ore de spinning;
  • Vineri dimineaţa aleargă
  • Sâmbăta şi duminica merge  la sală şi trage de fiare.

Acesta-i programul – cel puţin şapte ore pe săptămână de antrenament, asta până în februarie, când creşte numărul orelor la 10, iar la sfârşit, înainte de concursuri, ajunge la 15 ore pe săptămână.

Vrea  însă să iasă cu bicicleta, când o fi vremea bună, în aer liber, cel puţin patru ore pe săptămână, prin zona Corbeanca.

“Nu poţi să participi la maratoane doar cu două ore de antrenamnet. Nu merge. O poţi face pentru Prima Evadare, dar nu la un maraton. Trebuie  să investeşti ore şi ore”, spune Marco.

Marco merge cu bicicleta, în mod normal, cam 7-8000 km pe an.

10 biciclete în casă

[singlepic id=1266 w=320 h=240 float=none]

Evident, l-am întrebat câte biciclete are. “Păi, să vedem”, a spus.

“Una…, două…, tre…, patru  biciclete am eu. Una…, două…, trei…, patru biciclete are soţia mea. Fetiţa noastră  are două biciclete”.

“Când plecăm în concediu”, zice, “întotdeauna urcăm pe portbagajul maşinii patru biciclete”.

Am fost curios, ca şi voi probabil, să aflu ce biciclete are. Nu sunt un anumit brand, ci biciclete personalizate. Preţul? Marco s-a  ferit să rostească o cifră. A fost stânjenit.

“Ştii şi tu cât costă o astfel de bicicletă. Nu-i ieftină. Este o bicicletă pentru profesionişti”, a zis Marco Kind.

Înţreţinerea bicicletelor, plus achiziţia de echipament, costă anual peste 500 de euro.

“Folosim materiale de cea mai bună calitate, pentru că folosim bicicleta foarte mult”.

Mentenanţa, întreţinerea bicicletelor,  o face chiar el. Se pricepe. Mi se pare şi normal, mai ales că-i olandez :).

Regimul alimentar

“Ai atins un subiect extrem de delicat”, spune Marco râzând.

„Am o înălţime de 1,78 m şi 64 de kg. Sunt  plin de muşchi, crede-mă”.

Când se antrenează pentru maratoane, cu şase săptămâni întainte de competiţie, mâncarea şi lichidele sunt  cele mai importante aspecte pe care le ia în considerare.

“Mănânc fără grăsime.  Mănânc mult orez, vegetale, foarte puţină carne. Când mănânc carne, de două ori pe săptămână, prefer să fie  albă, de pui, curcan sau  peşte”, spune  Marco Kind.

Marco e matinal, se scoală devreme, de la 07 dimineaţa, iar la micul dejun mănâncă iaurt, musli, fructe. E foarte important, mi-a spus, să mănânci la ore fixe.

La prânz, în afara sezonului, Marco mănâncă salate, iar în timpul sezonului paste.

Seara evită să mânânce chestii prea grele. “Dacă ajung târziu de la serviciu, mă feresc să mânânc la 21.00  şi să mă culc la 22.00. Nu-i nimic mai oribil pentru corp decât să mănânci la astfel de ore”.

Ascultându-l, mă întrebam  cum de poate menţine  un astfel de ritm de viaţă. Mi-a anticipat gândul şi  mi-a spus că nu-i perfect, nici călugăr.

“Beau vin, iar  vara îmi place berea. Dacă mă întâlnesc cu prietenii, mă mai şi  îmbăt”, a spus zâmbind.

Lichidele sunt foarte importante,  zice. “Beau  cel puţin  doi  litri de apă pe zi, chiar şi iarna, iar în timpul verii cresc cantitatea la trei”.

După ce termină  un antrenament, mănâncă întotdeauna banane, pentru a-şi  reveni cât mai repede.

Vacanţe pe bicicletă în Asia

Interviul se terminase, dar Marco a ţinut să vorbească şi despre vacanţele din Asia. Veţi fi invidioşi.

Vacanţele de vară sunt petrecute de familia Kind în  Asia, p e bicicletă. Anul trecut, au fost în Filipine,  împreună  cu fiica lor.

Au mai fost în China, Vietnam, Indonezia.  Îmi imaginez că pentru copil astfel de călătorii sunt un izvor nesecat de cunoaştere, de senzaţii minunate, de viitoare amintiri extraordinare, de sănătate. Sunt invidios.

[nggallery id=52]

 

 

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

6 thoughts on “Interviu: Marco Kind, biciclistul perfecţionist”
  1. Cristi, timpul era extrem de limitat, ne aflam intr-un birou si i-ar fi fost destul de greu sa-mi descrie bicicletele.

    Poate data viitoare am sa-l filmez prezentandu-si bicicletele 🙂

    Multumesc pentru aprecieri.

  2. felicitari pt interviu … pare f tare omul … defapt toata familia pare foarte tare 🙂
    pacat ca n-ai aflat macar ce tipuri de biciclete are … cum si cat le foloseste pe fiecare … care e relatia lui cu ele … d-astea mai nuantate 🙂
    cred ca l-ai si blocat putin intreband in primul rand ce brand sunt si cat costa 😀 … sunt intrebari care declanseza o reactie de aparare mascata la majoritatea oamenilor decenti sub forma modestiei.
    numai un cocalar penibil s-ar fi laudat cu marca celebra si jdemiile de euro pe care le-a platit …. parerea mea
    cred ca era mai constructiv sa-l intrebi de tipuri de bicla are si daca are o preferinta clara …. ca vad in poze si mtb si cursiera si se subintelege si una de touring si expeditiile mai lungi

    mie unu mi se pare ca stiu mai multe despre un om (si-l inteleg mai bine) atunci cand ii cunosc bicicletele 😀

    felicitari inca odata … la cat mai multe interviuri d-astea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This will close in 0 seconds