Cauciucuri cursiera Vittoria Rubino IV Graphene+

100 lei
0

Pros

  • Aderenţă foarte bună
  • Viteză la rulare
  • Rezistenţă sporită
  • Preţ bun
  • Uşor de montat

Cons

  • Greutate mare (365 grame)

Aveam nevoie de cauciucuri noi la cursieră, cel din faţă era tocit în ultimul hal, aproape că i se vedeau sârmele, iar cel de pe spate suferise o pană urâtă, care s-a lăsat cu hemoragie deschisă. I-am făcut o gaură atât de mare încât se vedea Africa pe-acolo.

Şi cum urmează ceva concursuri de triatlon pe şosea, i-am promis cursierei mele că o echipez cu cauciucuri noi. M-am ţinut de cuvânt şi după multe căutări, italienii de la Vittoria m-au convins cu modelul Rubino IV Graphene+. Am cumpărat cauciucurile de la Moş Ion Roată (link produs), care este distribuitorul oficial în România pentru brandul Vittoria.

Ce mă interesa pe mine în mod deosebit:

  • cauciucuri care să reziste, adică să se tocească foarte greu 🙂
  • cauciucuri cu grad sporit de protecţie la pene
  • cauciucuri cu aderenţă foarte bună, chiar şi pe ploaie

Am ieşit deja la antrenament echipat cu noile cauciucuri Vittoria Rubino şi am simţit clar o mare diferenţă în bine. Altfel se simt virajele, mai sigure, şi alta e senzaţia de rulaj în viteză la drum lung, parcă alunecă mai bine. Faţă de vechile anvelope, în Vittoria Rubino intră şi mai multe atmosfere, iar asta se traduce printr-un cauciuc mult mai tare, adică forţă de frecare mai mică, deci viteză mai mare. În vechile anvelope nu puteam pompa mai mult de 7 atmosfere, în cele noi intră chiar şi 10.

Încă o senzaţie pe care am simţi-o clar pe noile cauciucuri: parca accelerez mai repede.

Detaliu cauciucuri cursiera Vittoria Rubino

G vine de la Graphene, un material special folosit de către Vittoria, care are proprietăţi similare carbonului. Îşi poate modifica proprietăţile în funcţie de tipul de rulaj şi de forţele care sunt aplicate asupra sa. Cu alte cuvinte, atunci când intri în curbe se înmoaie, devenind mai aderent, iar când intri în linie dreaptă şi cauciucului i se aplică o forţă de frecare minimă devine mai dur. Asta se traduce prin viteză mai mare şi efort mai mic şi, în acelaşi timp, siguranţă crescută în frânare şi viraje.

Sunt mulţumit de alegerea pe care am făcut-o, sper să le păstrez cel puţin până în sezonul 2018, poate chiar şi mai mult, având în vedere că nu sunt ciclist profesionist şi nu rulez zeci de mii de kilometri pe an.

Cauciuc cursiera Vittoria Rubino

 

Comentarii