Pe bicicletă în traficul bucureștean - Boabă Bobescu

Continuarea de la  Ghid de supraviețuire pe bicicletă în traficul Bucureștiului (I) și Ghid de supraviețuire pe bicicletă în traficul Bucureștiului (II)

Regula 11

Câinii.  Aici părerile sunt împărțite și țin de teama fiecăruia. Abordarea mea: un control bun al bicicletei și o viteză ridicată te scapă de orice câine sau haită.Ăștia-s teritoriali și dacă ieși din aria lor de acoperire ai scăpat de ei. Simplu. Dacă nu te ajută piciorușul sau bicicleta să dezvolți viteze de peste 30-35 de km/h, atunci poți apela la soluții de gen dispozitiv electronic de speriat câinii (sau cum îi zice, că nu știu exact). Sunt și aplicații de telefon pentru asta, așa că le puteți testa, căci câini sunt destui în București

Regula 12

Trage cu ochiul în oglinzile laterale ale mașinilor. Dacă vezi că șoferul sau pasagerul se foiește, atunci sunt șanse ca el să se pregătească să coboare. Cum asigurarea este pentru mulți – pasageri în primul rând! – o chestie SF, e bine să încetinești, ca să poți evita o eventuală îmbrățișare a portierei.

Regula 13

Stația de autobuz. Dacă traficul este aglomerat, șoferul de autobuz va deschide ușile și înainte de stație, când așteaptă la semafor. Te poți trezi că tu vii pe lângă bordură și în fața ta începe să se verse un autobuz cu oameni. Ca să nu iei un domn sau o doamnă pe ghidon, e bine să te uiți după stația de autobuz și să fii atent dacă o mașină e prin apropiere. Ușile se pot deschide oricând.

Regula 14

Alege un ghidon îngust. Te strecori mai ușor astfel. N-ai nevoie de un ghidon lat în traficul cotidian. Așa ceva te ajută numai la coborâri pe munte. În București ai nevoie de suplețe și agilitate.

Regula 15

Chiar ai nevoie de pneuri de tractor pe bicicletă, dacă nu te duci pe trasee grave de munte? Un pneu de 28-32, cu ușoare striații, e de ajuns în oraș, cu toate bordurile și gropile. Dacă nu folosești bicicleta aia la munte, atunci schimbă pneurile de downhill, care nu fac decât să te oblige să depui un efort mult mai intens la pedalare. Vei ajunge la muncă uscat, nu cu transpirația șiroind.

 

Comentarii

Comunitate sportivă onlineSusține financiar acest blog!