Blog

Dragi sportivi, lăsați-o mai moale cu hashtagurile pe Facebook

Urmăresc mulți sportivi români pe Facebook – alergători, cicliști sau triatloniști – și am constatat că foarte mulți fac abuz de hashtaguri și nu știu cum să le folosească. Inflația de hashtaguri scade interactivitatea cu publicul căruia îi transmiți mesaje, spun specialiștii. În interpretarea mea, hashtagurile multe și inventate aiurea sunt foarte enervante!

Dragi sportivi, utilizați hashtagurile cu precauție. Ia uitați ce spune un studiu realizat de Social Bakers.

Hashtags-results-from-Socialbakers

Eu vă înțeleg, vreți să-i mulțumiți pe sponsori, să vadă că le sunteți recunoscători, că nu i-ați uitat, că le faceți un bine publicându-le numele pe contul vostru de Facebook. Însă, pe noi, amatorii, cei care vă admirăm și vă urmărim isprăvile sportive, ne interesează puțin spre deloc cine sunt sponsorii voștri.

Pui o poză cu tine pe bicicletă? Foarte frumos, ne place că te antrenezi într-o altă țară, că acolo e cald și frumos, că este exotic, că tu ești în cantonament și beneficiezi de cele mai bune condiții. Mi-ar plăcea să-mi dai și câteva detalii despre ce faci acolo, cum te antrenezi sau care-s noutățile.

În schimb, fără să spui nimic despre fotografia respectivă începi să înșiri: #sponsor1, #sponsor2, #sponsor3, #sponsor4, #sponsor5, #sponsor6, #sponsor7, #sponsor8, #sponsor9, #sponsor10, după care adaugi niște hashtaguri absolut irelevante, cum ar fi #masimtbine, #enjoyinglife, #suntminunat etc.

Tu chiar crezi că sponsorii se uită la hashtagurile tale? Tu chiar crezi că se supără dacă nu sunt incluși ? Hashtagurile sunt făcute pentru a strânge sub umbrela unui subiect principal mai multe postări. Dacă ții neapărat să pui hashtaguri, pune-le mereu la fel, dacă face cineva click pe ele să vadă absolut tot ce-ai scris despre subiectul/sponsorul respectiv.

Poți folosi hashtaguri, dar rezumă-te la unul, cel mult două, iar când le folosești ai grijă să fie relevante. Rostul hashgaturilor este de a crea și de a continua o conversație pe subiecte recunoscute de cât mai multă lume. Nu trebuie să inventezi tu hashtagurile, te poți folosi de unele deja utilizate, care au parte de atenție. Dacă nu știi care sunt, le poți căuta pe un site precum hashtagify.me.

Niciun comentariu

Lasă un comentariu